...
KONZULTACE ZDARMA

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak nehavarovat při dosahování cílů

Jak nehavarovat při dosahování cílů

Vize a cíle má většina z nás. Když víme, kam chceme dojít a čeho chceme dosáhnout, pravděpodobnost, že toho skutečně dosáhneme, se výrazně zvyšuje.
Vize a cíle má většina z nás. Když víme, kam chceme dojít a čeho chceme dosáhnout, pravděpodobnost, že toho skutečně dosáhneme, se výrazně zvyšuje.

Někteří z nás mají dokonce vypracovanou strategii nebo bojový plán. A tím se dostávám k největšímu průšvihu, který často vidím ve firmách i u obchodníků.

Mají vize, mají cíle, mají strategii, vyhodnocují, ale dělají jednu zásadní chybu. Zuby nehty se drží svého původního plánu. Namísto toho, aby ho inovovali a upravovali podle toho, co se reálně děje.

Jsme pak v situaci, kdy se zbytečně na sílu snažíme dosáhnout cíle pomocí plánu, který jsme si vytvořili na začátku. Přitom by bylo daleko jednodušší upravit strategii a k cíli dojít jinudy.

Ke změně strategie se nám nechce. Nejsme spokojeni, že by měla vypadat jinak, než jak jsme si ji sami definovali a jak jsme si ji usadili v našich představách. A dál se silou snažíme o její udržení.

Můj kamarád Michal tohle nepochopení ukazuje na následující analogii: Poletíme letadlem z Prahy do New Yorku. Cíl je jasný – New York. Jasná je i strategie – víte, kdy vyletíte, znáte trajektorii, cestu, kurz, výšku letu, víte, kdy a jak přistanete… Přesto devadesát procent všech letů letí úplně jiným kurzem, než jaký si naplánovali na začátku. Museli ho upravit. Kvůli povětrnostním podmínkám, kvůli odloženému startu, kvůli jinému letadlu, protože se něco stalo…

A teď si vezměte, že byste se „zuby nehty” drželi své naplánované strategie, nebrali ohled na počasí, na jiná letadla, ani na skutečné podmínky vašeho letu. Jakou šanci si dáváte, že byste v pořádku doletěli, anebo už po cestě havarovali?

Stejně je to i u nás v obchodě a podnikání, ve kterých máme vytyčené cíle a strategie.

Buďme otevření naše strategie měnit vůči tomu, co se kolem nás reálně děje. Upravme je tak, abychom cíle dosáhli jednodušeji. Ne na sílu, ale na chytrost.

Dejme si pozor, abychom při neúspěchu namísto strategie nezačali měnit cíle. To často vidím u velkých korporátních firem. Když se jim nedaří někam dojít, tak změní cíl. To ale postrádá smysl. Cíl i vize zůstávají stejné, strategie se mění.

Pracujte proto při dosahování vašich cílů se strategií, vyhnete se zbytečným haváriím a jednodušeji dojdete k vašemu cíli.

Přeji úspěšné obchody

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

Specialista na strategické řízení firem, obchodní strategie a zvyšování prodejů

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Investor do firmy nepřináší pouze peníze, ale také své odborné know-how, zkušenosti a kontakty v oboru. Je skvělou variantou pro ...
Kdy automatizovat?  Otázka, která vězí mnohým v hlavě. Jak si na ni odpovědět?  Co chcete automatizovat a proč?  Podívejte se ...
Metoda SPIN  Tato metoda je jednou z nejúčinnějších prodejních metod, které jsou v současné době k dispozici. Byla vyvinuta Neilem ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 6752 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a získejte ebook cena versus hodnota.