...
Poslední místa:

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–19.00
Jak na dotahování obchodů po telefonu

Jak na dotahování obchodů po telefonu

Máte spoustu schůzek, potkáváte se se zákazníky, ale postupně vám přibývají věci v agendě typu rozmýšlí se, poradí se, podívá se na to, zavoláme si…?
Máte spoustu schůzek, potkáváte se se zákazníky, ale postupně vám přibývají věci v agendě typu rozmýšlí se, poradí se, podívá se na to, zavoláme si…?

Máte spoustu schůzek, potkáváte se se zákazníky, ale postupně vám přibývají věci v agendě typu rozmýšlí se, poradí se, pošle mi podklady, podívá se na to, zavoláme si…?

Přiznám se, že i já sám jsem to tak měl. Důvěřoval jsem zákazníkovi, když jsme se dohodli na hovoru v pondělí, že dostanu rozhodnutí. Většinou jsem to rozhodnutí opravdu dostal, ale negativní

Teď to vidím i u jiných obchodníků, že se upínají na nějaký slib. 

Pokud se rozhodujete o koupi nějakého produktu či služby, jak probíhá váš rozhodovací proces? Já si o dané věci musím něco přečíst, zeptat se někoho na zkušenosti, potřebuji o tom chvíli přemýšlet a až pak dojdu k nějakému závěru. Abych se k tomu ale dostal, musím si vyhradit místo v diáři. Pochybuji, že to tak má ale většina zákazníků. 

Dovolím si tvrdit, že ve chvíli, kdy jim voláte, to rozhodnutí nemají. Ale učiní ho ve chvíli, kdy s vámi mluví

Proto radím obchodníkům, aby se chovali tak, jako by zákazník ještě rozhodnutý nebyl. Jakmile slyšíte náznak toho, že se to odvíjí negativně, rovnou to předpokládejte. Přijměte jeho hru. Pokračujte v hovoru se slovy: “Já jsem si to i myslel. Já jsem vám totiž zapomněl říct důležité věci nebo jsem je neřekl tak, aby pro vás vyzněly dobře. Pojedu dneska okolo, můžu se u vás zastavit, že bychom na to koukli ještě jednou?” 

Vy sami se ale musíte rozhodnout, jestli vám za ten investovaný čas zákazník stojí. Pokud ne, tak si myslím, že 10-15 minut na telefonu k udělání rozhodnutí je minimální investice, kterou do svého businessu můžete dát. 

Hlavní smysl je v tom, neodporovat zákazníkovi a být o krok napřed s tím, že víte, že se na 90 % nerozhodl, nerozhodoval, neseděl nad tím hodiny a neměl žádné meetingy. 

Já jsem si to i myslel, pojďme se rozhodnout spolu. To vám může přinést výsledky.

Přeji vám úspěšné obchody

Jakub Zamazal

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na domlouvání schůzek a telefonní manuály

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

​​Pamatujete si na ty situace, kdy jsme jako děti chtěli jedině ty “značkové” boty? Marně jsme rodičům vysvětlovali, že jsou ...
Syndrom vyhoření je výsledkem dlouhotrvajícího stresu, ztráty smyslu života, trvalého přetížení, chaosu a neuspořádaných vztahů. V dnešní uspěchané době orientované ...
Založil jsem podnikatelský inkubátor, ve kterém jsem pomáhal nadšencům nejrůznějších byznys nápadů s jejich realizací a správným nasměrováním, aby byl ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.