...
⏰ Poslední šance

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–19.00
Jak motivovat k opuštění komfortní zóny. Proč nebýt „normální“?

Jak motivovat k opuštění komfortní zóny. Proč nebýt „normální“?

Ti, kteří vědí, proč dělají to, co dělají, nemají problém opustit svoji komfortní zónu. To znamená, že jsou ochotni udělat něco navíc, vyvinout větší úsilí a třeba i riskovat neúspěch. Většina z nás ale komfortní zónu nerada opouští. Proč?
Ti, kteří vědí, proč dělají to, co dělají, nemají problém opustit svoji komfortní zónu. To znamená, že jsou ochotni udělat něco navíc, vyvinout větší úsilí a třeba i riskovat neúspěch. Většina z nás ale komfortní zónu nerada opouští. Proč?

Na to je vcelku jednoduchá odpověď. Ať už jste v roli vedoucího týmu, koučem či obchodníkem a řešíte tento problém, je v prvé řadě nutné se ptát: Proč? Jaké jsou důvody toho, co dělám? Čeho chci dosáhnout? Často se totiž stává, že nevíme, proč něco děláme. 

Pro to, abychom byli ochotni vystoupit z komfortní zóny, musíme nejdříve umět odpovědět na otázku: Proč to dělám? 

Pokud totiž víme, že chceme být úspěšní jako obchodník z toho či onoho důvodu, pak bez problému vstaneme z pohovky bez ohledu na to, jestli je večer, sobota a jdeme to udělat TEĎ. Neexistuje žádné dnes ještě ne, až zítra. 

První krok k ochotě opustit komfortní zónu je uvědomění si, co vlastně chci

Pak přestává být problém ji opouštět. Můžeme postupovat malými krůčky. Nakonec se dostaneme do stavu, kdy se opouštění komfortní zóny pro nás stává příjemným adrenalinem. 

Nebojte se opustit komfortní zónu. Ve chvíli, kdy znáte důvody svého konání, vás to nejen posune dál, ale zjistíte, že je to pro váš úspěch nezbytné. 

Vedení k uvědomění si, co chci

Pokud vedete tým obchodníků nováčků a potřebují popostrčit, což je vcelku běžné, pak s nimi společně hledejte, co vlastně chtějí. Když to najdete, uvidíte, že i nováček, který nechtěl dělat vůbec nic, začne pracovat a mít výsledky.

Pozor: Motivujte, hledejte důvody proč, vzbuzujte zájem a aktivitu, ale nikdy na své obchodníky netlačte.

Chcete být úspěšní? Pak nebuďte „normální“.

S opouštění komfortní zóny nepřímo souvisí i takzvaná „normalita“. 

Zkuste si nyní odpovědět na tyto otázky:

Chodíte do práce, která vás nebaví a vlastně ani nevíte, proč ji děláte?

Vypadá váš život tak, že od pondělí do pátku chodíte do práce a takzvaně vyděláváte, o víkendu odpočíváte a v pondělí zase do práce, pořád znovu stejný stereotyp?

Nebo

Chcete v životě něčeho dosáhnout?

Máte jasno v tom, co je váš cíl, jaké máte touhy?

Jste ochotni tomu obětovat své zájmy, volný čas?

Pokud je tomu tak, tak jste možná už o sobě od okolí slyšeli, že nejste normální. Pak jste ale na nejlepší cestě za úspěchem.

S tím, že si uvědomíme, co chceme, jaké jsou naše touhy, souvisí i to, co jsme ochotni pro to udělat. Pak už pro vás nebude problém opustit komfortní zónu, zvednout se z pohovky a jít za tím, co skutečně chcete.

Udělejte to, co je třeba. Udělejte to teď. Držím Vám palce.

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na strategické vedení, obchodní strategie a zvyšování prodejů v týmu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Leadeři a strategie, strategie a leadeři. Dvě spojené nádoby, které by měly společně fungovat v perfektní balanci, protože vedou firmu ...
6 tipů, které vám pomohou vytvořit a udržet schopný prodejní tým. Pomáhají i se znovu nakopnutím týmu a zvýšit obchodní výsledky v týmu.
Motivace zaměstnanců a obchodních týmů by neměla být jen o penězích. Jsou 3 motivy, které jsou více motivační než peníze. O jaké motivy jde?

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 5958 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.