fbpx

Většina obchodníků se shoduje na jedné obavě, která je občas brzdí v práci. Ta nebrzdí jenom obchodníky, ale setkáme se s ní ve všech profesích i našich osobních životech. Je to strach z odmítnutí.

Tento strach jsem si uvědomil při mých začátcích. Strach mě tak zablokoval, že jsem nechtěl zavolat zákazníkovi. Měl jsem s tím opravdu problém. Udělal bych v tu chvíli cokoliv, jen ne zvednout telefon a zavolat zákazníkovi. 

Z tohoto stavu mi pomohla jedna věc. Pomůcka. Neříkám, že to je všespásné, ale pro mě to bylo velmi zásadní a pomáhá mi to do teď. A to je statistika. Statistika byznysu. 

Uvedu vám to na příkladu. Nedávno jsem to řešil s jedním obchodníkem. Koukli jsme na čistou statistiku. Když on udělá 10 telefonátů, tak se spojí v průměru se 7 lidmi. Z těch 7 lidí, se kterými se spojí, si domluví 3 schůzky. Z těch 3 schůzek získá jednoho klienta, se kterým domluví spolupráci. 

Koukli jsme se na další čísla. Podívali jsme se na jeho provizní odměnu. V průměru dostane 3000 Kč. Za co on má vlastně ty 3000 Kč? Je to za jednoho uzavřeného klienta? Ne. Je to za celý proces. Za všechny ty odmítnutí i za všechny nedovolané.

Pokud to vztáhneme k telefonátům, tak nám z toho vychází jednoduchá matika. Obchodník zavolal 10 lidem a dostal 3000 Kč odměnu. Kolik má za jeden telefonát? Ano, 300 Kč za jedno vytočení telefonu. 

Zkuste se teď na to podívat opačně. Každé NE je malým krokem k úspěchu. I když vám druhá strana řekne „Ne, děkuju, nemám zájem.“ Tak mu můžete poděkovat, protože jste právě vydělali 300 korun! 🙂 

Abychom se motivovali v týmu, tak jsme si začali počítat NE. Plácali jsme se po ramenou za aktivitu. Protože zlepšujeme svoje obchodní dovednosti, makáme na sobě, zlepšujeme prezentaci hodnoty, lépe zjišťujeme potřeby zákazníků… To všechno nám zlepšuje statistiku. 🙂 

Až se příště budete bát zvednout telefon a budete si říkat, co když mě ten člověk odmítne, co když mi řekne, že to je hrozné, strašné, cokoliv… Myslete na to, že každé NE, které dostanete, máte zaplacené. 🙂 A díky každému NE se můžete zlepšit. Je to vlastně pozitivní věc. Vede vás k pozitivnímu výsledku. 

Hodně úspěšných obchodů

Petr

Petr Bernadič

Zakladatel a mentor prodeje

Petr je spolumajitelem školícího centra a má na starosti obchod v marketingové agentuře. Jeho denní aktivitou je pomáhat firmám hledat nové cesty, jak prodávat produkty, služby a spolupráce. Koníčkem se mu pak stalo vzdělávání obchodníků a vedoucích i v jiných společnostech, na které si vyhradil pár dní v měsíci.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Další články

Získejte e-book Jak prodat i s vyšší cenou

Pokud nenabízíte ten nejlevnější produkt na trhu, tak právě pro Vás je připravený e-book, kde se dozvíte, jak si nastavit svou prodejní strategii.

Školící centrum jsme založili s vizí předávat letité zkušenosti dalším obchodníkům, protože sami víme, jak bývá naše profese často obtížná a plná zádrhelů. Zakládáme si vždy na férovém přístupu a učíme ho všechny stejně naladěné lidi. Při našich školeních vycházíme nejenom z reálné praxe, ale i z psychologie prodeje, kterou využíváme každý den u našich zákazníků.

Školící centrum Jana Laibla

Každý Prodává, s.r.o.
Chudenická 1059/30, Hostivař, 102 00 Praha 10

IČ: 28129156
Spisová značka:
C 184321 vedená u Městského soudu v Praze

©2020 - Všechna práva vyhrazena | Školící centrum Jana Laibla

Zadejte svůj e-mail a získejte e-book

Vaše osobní údaje (jméno a e-mailová adresa) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka dáváte souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání e-booku a dalších e-mailů od Školícího centra Jana Laibla, které se budou týkat obchodních tipů a osobního rozvoje. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu.
Více o našich zásadách zpracování osobních údajů zde >>>