...
⏰ Poslední šance

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
I za odmítnutí jsme zaplacení

I za odmítnutí jsme zaplacení

Strach z odmítnutí je u obchodních zástupců častý. Každé ne od zákazníka má ale obchodník zaplacené. Každé ne je malý krok k úspěchu.
Strach z odmítnutí je u obchodních zástupců častý. Každé ne od zákazníka má ale obchodník zaplacené. Každé ne je malý krok k úspěchu.

Většina obchodníků se shoduje na jedné obavě, která je občas brzdí v práci. Ta nebrzdí jenom obchodníky, ale setkáme se s ní ve všech profesích i našich osobních životech. Je to strach z odmítnutí.

Tento strach jsem si uvědomil při mých začátcích. Strach mě tak zablokoval, že jsem nechtěl zavolat zákazníkovi. Měl jsem s tím opravdu problém. Udělal bych v tu chvíli cokoliv, jen ne zvednout telefon a zavolat zákazníkovi. 

Z tohoto stavu mi pomohla jedna věc. Pomůcka. Neříkám, že to je všespásné, ale pro mě to bylo velmi zásadní a pomáhá mi to do teď. A to je statistika. 

Statistika byznysu

Uvedu vám to na příkladu. Nedávno jsem to řešil s jedním obchodníkem. Koukli jsme na čistou statistiku. Když on udělá 10 telefonátů, tak se spojí v průměru se 7 lidmi. Z těch 7 lidí, se kterými se spojí, si domluví 3 schůzky. Z těch 3 schůzek získá jednoho klienta, se kterým domluví spolupráci. 

Koukli jsme se na další čísla. Podívali jsme se na jeho provizní odměnu. V průměru dostane 3000 Kč. Za co on má vlastně ty 3000 Kč? Je to za jednoho uzavřeného klienta? Ne. Je to za celý proces. Za všechny ty odmítnutí i za všechny nedovolané. Pokud chcete ještě zvýšit svou pravděpodobnost obchodu, můžeme se na váš obchodní proces podívat na konzultaci nebo přijďte na workshop Každý může ovládat umění prodeje, kde se zaměříme i na různé obchodní situace a jejich řešení s dalšími obchodníky.

Pokud to vztáhneme k telefonátům, tak nám z toho vychází jednoduchá matematika. Obchodník zavolal 10 lidem a dostal 3000 Kč odměnu. Kolik má za jeden telefonát? Ano, 300 Kč za jedno vytočení telefonu

Zkuste se teď na to podívat opačně. Každé NE je malým krokem k úspěchu. I když vám druhá strana řekne „Ne, děkuju, nemám zájem.“ Tak mu můžete poděkovat, protože jste právě vydělali 300 korun! 

Abychom se motivovali v týmu, tak jsme si začali počítat NE. Plácali jsme se po ramenou za aktivitu. Protože zlepšujeme svoje obchodní dovednosti, makáme na sobě, zlepšujeme prezentaci hodnoty, lépe zjišťujeme potřeby zákazníků… To všechno nám zlepšuje statistiku. 

Až se příště budete bát zvednout telefon a budete si říkat, co když mě ten člověk odmítne, co když mi řekne, že to je hrozné, strašné, cokoliv… Myslete na to, že každé NE, které dostanete, máte zaplacené. A díky každému NE se můžete zlepšit. Je to vlastně pozitivní věc. Vede vás k pozitivnímu výsledku. 

Hodně úspěšných obchodů

Petr Bernadič

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na obchod, vedení týmů a zvyšování jejich výsledků

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Motivace zaměstnanců a obchodních týmů by neměla být jen o penězích. Jsou 3 motivy, které jsou více motivační než peníze. O jaké motivy jde?
Pojďme si nalít čistého vína. Slovo motivace dokáže samo o sobě vzbudit mnoho emocí. Pro jedny má pozitivní význam, který ...
Konec roku se blíží a s ním i čas na zhodnocení plnění plánů. Když se nedaří, pro některé firmy je ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 5958 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.