...
⏰ Blíží se

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–19.00
Jak dosáhnout osobního růstu a kariérního posunu s Jankou Chudlíkovou
Díl 11

Jak dosáhnout osobního růstu a kariérního posunu s Jankou Chudlíkovou

Jak pracovat s lidmi, kteří nejsou až tolik motivovaní? Jak překonat strach ze změny? Jak se profesně, ale i osobnostně posouvat? Proč je důležité si zvolit životní zaměření a nechtít zkrátka všechno? 

Jak pracovat s lidmi, kteří nejsou až tolik motivovaní? Jak překonat strach ze změny? Jak se profesně, ale i osobnostně posouvat? Proč je důležité si zvolit životní zaměření a nechtít zkrátka všechno? 

Jak pracovat s lidmi, kteří nejsou až tolik motivovaní? Jak překonat strach ze změny? Jak se profesně, ale i osobnostně posouvat? Proč je důležité si zvolit životní zaměření a nechtít zkrátka všechno? 

Podívejte se na nový rozhovor a to se speciálním hostem – Jankou Chudlíkovou. Osobní koučkou, profíkem v seberozvoji a tvůrkyní několika online kurzů, zaměřených na soft-skills. 

Poslechněte si další díl na YouTube, Spotify, Apple Podcast nebo Google Podcast

Umění domluvit se s lidmi

Setkali jste se někdy s tím, že v týmu přestali lidé pracovat tak, jak mají? Zdají se být zkrátka méně motivovaní a počáteční nadšení je ta tam? Jak se s tím můžete vypořádat? 

Základem je komunikace v týmu a nastavení očekávání. Ta je důležité stanovit nejenom na začátku projektu či  spolupráce, ale i v průběhu. Řekněme, že se potýkáte s problémy se seniorním člověkem. Hledání řešení může být mnohokrát složitější než u nováčka, kde by to bylo i pochopitelné. Jak se můžete připravit na takový meeting, abyste z něho vyšli oba dva spokojení? První čtyři body pro vás možná budou samozřejmé, nicméně bod 5 a 6 jsou už kroky, který jen tak někdo nedělá. 

Struktura meetingu pro nastavení spolupráce:

  1. Mentální nastavení – na meeting jděte s pozitivním přístupem, že chcete vyřešit nějaké problémy, se kterými se potýkáte, a že jdete hledat jasné řešení. 
  2. Prodejte myšlenku “PROČ” daného meetingu. Jasně komunikujte, kam daný projekt vede a kam jak chcete dál daného člověka nasměrovat. 
  3. Nastavte si výše zmíněné očekávání. Jaké máte na zaměstnance požadavky?  K jakému cíli vedete projekt? 
  4. Jasně se zeptejte, co daný člověk očekává od vás? Jakou vyžaduje podporu? Co pro něj z vedoucí pozice můžete udělat? 
  5. Zjistěte, jak se zaměstnancem máte komunikovat, když dojde k případným chybám. Chce to řešit osobně? Na společných schůzkách? Jak by si přál, abyste s ním komunikoval? 
  6. Dejte zaměstnanci vědět, jak chcete aby bylo komunikováno s vámi. Zeptejte se na zpětnou vazbu i na vaší roli. 

Chcete vědět konkrétní tipy na strukturu meetingu a to i s konkrétními příklady otázek? Zde se můžete podívat na tipy od specialisty Petra Bernadiče.

Překonejte strach ze změny

Většina lidí má strach ze změny, a to v osobním i profesním životě. Je to přirozená reakce na neznámo a případný dočasný nekomfort. Pokud toužíte třeba po změně práce nebo jakéhokoliv jiného aspektu ve vašem životě projděte si těmito 3 kroky. 

  1. Bud’te k sobě krutě upřímní. Objektivně si řekněte, jestli vás práce baví, nebo jste zkrátka jen zatížený věcmi, které nezvládate odbavovat. Někdy může být odpověď v pouhé prioritizaci a nastavení si jasných hranic. 
  2. Strach vás nepřejde. Nečekejte, že se jednoho dne probudíte a najednou nebudete mít strach. Víra v to, co chcete,  by vám měla stačit jako základní stavební kámen na cestě ke změně.
  3. Každé zlepšení přináší dočasné zhoršení – a to je potřeba mít na paměti. Buďte ochotní pro změnu k lepšímu obětovat dočasný nekomfort a věřte v lepší zítřky. 

Sebelásku ani sebevědomí si na trhu nekoupíte.

Sebeláska, sebedůvěra, sebevědomí jsou v dnešní době často skloňovanými slovy. K tomu všemu však potřebujete jasně nastavené hodnoty a vizi kam směřujete. Co chcete a za jakou cenu jste toho ochotni dosáhnout? Sepište si jasnou vizi, která bude 

  • v první osobě 
  • v přítomném čase 
  • soustředí se na ty aktivity, které dělat chcete, ne naopak 

Jak se posouvat na profesionální úrovni? 

Spousta z nás má mylné mínění o tom, že musíme umět prostě všechno, abychom uspěli.  Zastat několik rolí najednou. Spousta lidí má i to “štěstí”, kdy v rámci práce dělá něco, co není v jejich kompetenci či silách.

Základem je si určit, v čem opravdu chcete být dobří. Nejlepší sportovci nechodí po nocích hrát na kytaru, nebo nevaří do svítání, aby byli i perfektními kuchaři. Soustředí se pouze na to, jak být těmi nejlepšími sportovci. Mají jasně daný focus a od toho se nehnou.

Stejně tak, by to mělo být u vás. Domněnka, že můžete být dokonalí ve všem, je utopická. 

Definujte si jasný cíl a ten už vám determinuje vaši cestu. 

“Dělejte jen to, co vás baví” je nesmysl 

Kolikrát jste za život slyšeli, že máte dělat jen to, co vás baví? Z profesního hlediska – naprostý nesmysl. Ke zdokonalení v oboru, k vybudování značky, byznysu k posouvání týmu na vyšší úroveň – to vše pravděpodobně bude zahrnovat alespoň něco málo, co vás bavit nebude, přesto je to potřeba. Vždycky musíte někde začít a nepřeskakovat jednotlivé kroky, které jsou důležité v procesu učení. 

Doba digitální, aneb pořád něco pípá. 

V dnešní době technologií, rozvíjející se umělé inteligenci a dalších jiných vymožeností moderní doby, jsme pod úplně jiným mentálním náporem než tomu  bylo dřív. V současnosti čelíme tolika podnětům, o kterých se nám ještě před dvěma dekádami ani nezdálo. 

Tak či onak, ve finále jsme to my, kdo si určuje tuto digitální nálož. Pokud nezvládáte řídit svůj mobilní telefon a tím i příchozí notifikace, pak jen těžko můžete řídit svůj život, natož pak třeba celé týmy. 

Je vědecky prokázáno, že multitaskingem snižujeme naše IQ o 15 bodů. Pokud tedy odbavujete úkoly a do toho odpovídáte na příchozí zprávy, chtě nechtě se to podepíše na kvalitě výsledku. Proto radši vezměte do vlastních rukou život místo telefonu. Pamatujte – technologie neřídí vás, ale vy řídíte technologie. 

Důležitých věcí je málo 

Občas se může zkrátka zdát, že vše hoří. Najednou se na vás sesypou nové úkoly, projekty, deadliny a vy se jasně musíte naučit prioritizovat a rozlišovat, co je opravdu podstatné od toho nepodstatného. Paretovo pravidlo 20/80 zná sice skoro každý, ale ne všichni ho v praxi umí využívat. 

Zajímají vás zmíněné věci do větších detailů? Pusťte si rozhovor mezi naším specialistou Petrem Bernadičem a koučkou Jankou Chudlíkovou a bud’te zas o něco chytřejší. 

Je někdo, koho byste chtěli u nás v Energeťáku vidět příště? Napište nám na info@kazdyprodava.cz

Host Energeťáku

janka-chudlikova

Janka Chudlíková

Lektorka osobního a profesního rozvoje, mentorka, koučka

Sdílejte Energeťák s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Líbí se vám Energeťák? Sledujte ho na vašich oblíbených platformách

Pokud máte rádi podcasty, tak naše rozhovory najdete na Spotify, Apple Podcast nebo na SoundCloud pod jménem Každý Prodává. Pokud preferujete videa, tak je najdete na našem YouTube kanále Každý Prodává. Stačí kliknout na tlačítko odebírat a už vám žadný nový díl neunikne.

Autoři dílu

Specialista na obchod, vedení týmů a zvyšování jejich výsledků

Další díly Energeťáku

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Zúčastněte se 4.4. webináře ZDARMA

Odnesete si konkrétní nápady na efektivní využití AI pro generování kvalitních leadů, nastavení obchodního procesu pro uzavření více obchodů a získání doživotních zákazníků.