...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak dosáhnout osobního růstu a kariérního posunu s Jankou Chudlíkovou (Díl 11)

Jak dosáhnout osobního růstu a kariérního posunu s Jankou Chudlíkovou (Díl 11)

Jak pracovat s lidmi, kteří nejsou až tolik motivovaní? Jak překonat strach ze změny? Jak se profesně, ale i osobnostně posouvat? Proč je důležité si zvolit životní zaměření a nechtít zkrátka všechno? 
Jak pracovat s lidmi, kteří nejsou až tolik motivovaní? Jak překonat strach ze změny? Jak se profesně, ale i osobnostně posouvat? Proč je důležité si zvolit životní zaměření a nechtít zkrátka všechno? 

Jak pracovat s lidmi, kteří nejsou až tolik motivovaní? Jak překonat strach ze změny? Jak se profesně, ale i osobnostně posouvat? Proč je důležité si zvolit životní zaměření a nechtít zkrátka všechno? 

Podívejte se na nový rozhovor a to se speciálním hostem – Jankou Chudlíkovou. Osobní koučkou, profíkem v seberozvoji a tvůrkyní několika online kurzů, zaměřených na soft-skills. 

Poslechněte si další díl na YouTube, Spotify, Apple Podcast nebo Google Podcast

Umění domluvit se s lidmi

Setkali jste se někdy s tím, že v týmu přestali lidé pracovat tak, jak mají? Zdají se být zkrátka méně motivovaní a počáteční nadšení je ta tam? Jak se s tím můžete vypořádat? 

Základem je komunikace v týmu a nastavení očekávání. Ta je důležité stanovit nejenom na začátku projektu či  spolupráce, ale i v průběhu. Řekněme, že se potýkáte s problémy se seniorním člověkem. Hledání řešení může být mnohokrát složitější než u nováčka, kde by to bylo i pochopitelné. Jak se můžete připravit na takový meeting, abyste z něho vyšli oba dva spokojení? První čtyři body pro vás možná budou samozřejmé, nicméně bod 5 a 6 jsou už kroky, který jen tak někdo nedělá. 

Struktura meetingu pro nastavení spolupráce:

  1. Mentální nastavení – na meeting jděte s pozitivním přístupem, že chcete vyřešit nějaké problémy, se kterými se potýkáte, a že jdete hledat jasné řešení. 
  2. Prodejte myšlenku “PROČ” daného meetingu. Jasně komunikujte, kam daný projekt vede a kam jak chcete dál daného člověka nasměrovat. 
  3. Nastavte si výše zmíněné očekávání. Jaké máte na zaměstnance požadavky?  K jakému cíli vedete projekt? 
  4. Jasně se zeptejte, co daný člověk očekává od vás? Jakou vyžaduje podporu? Co pro něj z vedoucí pozice můžete udělat? 
  5. Zjistěte, jak se zaměstnancem máte komunikovat, když dojde k případným chybám. Chce to řešit osobně? Na společných schůzkách? Jak by si přál, abyste s ním komunikoval? 
  6. Dejte zaměstnanci vědět, jak chcete aby bylo komunikováno s vámi. Zeptejte se na zpětnou vazbu i na vaší roli. 

Chcete vědět konkrétní tipy na strukturu meetingu a to i s konkrétními příklady otázek? Zde se můžete podívat na tipy od specialisty Petra Bernadiče.

Překonejte strach ze změny

Většina lidí má strach ze změny, a to v osobním i profesním životě. Je to přirozená reakce na neznámo a případný dočasný nekomfort. Pokud toužíte třeba po změně práce nebo jakéhokoliv jiného aspektu ve vašem životě projděte si těmito 3 kroky. 

  1. Bud’te k sobě krutě upřímní. Objektivně si řekněte, jestli vás práce baví, nebo jste zkrátka jen zatížený věcmi, které nezvládate odbavovat. Někdy může být odpověď v pouhé prioritizaci a nastavení si jasných hranic. 
  2. Strach vás nepřejde. Nečekejte, že se jednoho dne probudíte a najednou nebudete mít strach. Víra v to, co chcete,  by vám měla stačit jako základní stavební kámen na cestě ke změně.
  3. Každé zlepšení přináší dočasné zhoršení – a to je potřeba mít na paměti. Buďte ochotní pro změnu k lepšímu obětovat dočasný nekomfort a věřte v lepší zítřky. 

Sebelásku ani sebevědomí si na trhu nekoupíte.

Sebeláska, sebedůvěra, sebevědomí jsou v dnešní době často skloňovanými slovy. K tomu všemu však potřebujete jasně nastavené hodnoty a vizi kam směřujete. Co chcete a za jakou cenu jste toho ochotni dosáhnout? Sepište si jasnou vizi, která bude 

  • v první osobě 
  • v přítomném čase 
  • soustředí se na ty aktivity, které dělat chcete, ne naopak 

Jak se posouvat na profesionální úrovni? 

Spousta z nás má mylné mínění o tom, že musíme umět prostě všechno, abychom uspěli.  Zastat několik rolí najednou. Spousta lidí má i to “štěstí”, kdy v rámci práce dělá něco, co není v jejich kompetenci či silách.

Základem je si určit, v čem opravdu chcete být dobří. Nejlepší sportovci nechodí po nocích hrát na kytaru, nebo nevaří do svítání, aby byli i perfektními kuchaři. Soustředí se pouze na to, jak být těmi nejlepšími sportovci. Mají jasně daný focus a od toho se nehnou.

Stejně tak, by to mělo být u vás. Domněnka, že můžete být dokonalí ve všem, je utopická. 

Definujte si jasný cíl a ten už vám determinuje vaši cestu. 

“Dělejte jen to, co vás baví” je nesmysl 

Kolikrát jste za život slyšeli, že máte dělat jen to, co vás baví? Z profesního hlediska – naprostý nesmysl. Ke zdokonalení v oboru, k vybudování značky, byznysu k posouvání týmu na vyšší úroveň – to vše pravděpodobně bude zahrnovat alespoň něco málo, co vás bavit nebude, přesto je to potřeba. Vždycky musíte někde začít a nepřeskakovat jednotlivé kroky, které jsou důležité v procesu učení. 

Doba digitální, aneb pořád něco pípá. 

V dnešní době technologií, rozvíjející se umělé inteligenci a dalších jiných vymožeností moderní doby, jsme pod úplně jiným mentálním náporem než tomu  bylo dřív. V současnosti čelíme tolika podnětům, o kterých se nám ještě před dvěma dekádami ani nezdálo. 

Tak či onak, ve finále jsme to my, kdo si určuje tuto digitální nálož. Pokud nezvládáte řídit svůj mobilní telefon a tím i příchozí notifikace, pak jen těžko můžete řídit svůj život, natož pak třeba celé týmy. 

Je vědecky prokázáno, že multitaskingem snižujeme naše IQ o 15 bodů. Pokud tedy odbavujete úkoly a do toho odpovídáte na příchozí zprávy, chtě nechtě se to podepíše na kvalitě výsledku. Proto radši vezměte do vlastních rukou život místo telefonu. Pamatujte – technologie neřídí vás, ale vy řídíte technologie. 

Důležitých věcí je málo 

Občas se může zkrátka zdát, že vše hoří. Najednou se na vás sesypou nové úkoly, projekty, deadliny a vy se jasně musíte naučit prioritizovat a rozlišovat, co je opravdu podstatné od toho nepodstatného. Paretovo pravidlo 20/80 zná sice skoro každý, ale ne všichni ho v praxi umí využívat. 

Zajímají vás zmíněné věci do větších detailů? Pusťte si rozhovor mezi naším specialistou Petrem Bernadičem a koučkou Jankou Chudlíkovou a bud’te zas o něco chytřejší. 

Je někdo, koho byste chtěli u nás v Energeťáku vidět příště? Napište nám na info@prospirio.cz

Host Energeťáku

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

CEO | Specialista na zvyšování ziskovosti, vedení týmů a obchod

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.