...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
Jak se dostat do velkých firem s unikátním produktem s Martinem Solničkou (Díl 8)

Jak se dostat do velkých firem s unikátním produktem s Martinem Solničkou (Díl 8)

Hostem Energeťáku byl Martin Solnička, spolumajitel Samurai shotu – dozvíte se, jak dělají obchod, navazují spolupráce a jak došlo na tu s Jiřím Procházkou.
Hostem Energeťáku byl Martin Solnička, spolumajitel Samurai shotu – dozvíte se, jak dělají obchod, navazují spolupráce a jak došlo na tu s Jiřím Procházkou.

Tenhle rozhovor je plný konkrétních tipů, jak se starat o lidi ve firmě, jak ukázat, proč koupit právě teď, jak začít s businessem, jak se dostat do velkých firem, navazovat spolupráce, jak získal Samurai shot Jiřího Procházku jako ambasadora, kam se chystají expandovat a co je k tomu potřeba a jaké fuckupy mají za sebou. Více se dozvíte v podcastu.

Proč je firma jako akvárko a jaká voda je u vás?

Než jsme se pustili do rozhovoru s Martinem, využili jsme chvilku pro předání našich poznatků a žhavých témat, která nejvíce řešíte. Posledně jsem se bavil s naší specialistkou Aničkou, která se zaměřuje na kulturu a vztahy ve firmách, a použila přirovnání firmy jako akvária, která mi přišla úplně skvělá. 

Představte si firmu jako akvárium a jednotlivé zaměstnance jako rybičky. Rybičky se krmí jídlem (odměnou, penězi) a může se časem začít kazit voda. Což občas nikoho nenapadne, že je důležité kontrolovat kvalitu vody. Proto když budete jen rybičky krmit a krmit, tak se brzy zacpe filtr, zkazí se voda a po nějaké době můžete narazit na rybičky bříškem vzhůru

A to je to, na co by se mělo hodně koukat. Jaká je ve firmě kultura a vztahy, jak mezi sebou všichni kooperují, jestli tam nevznikají nějaké žabomyší války,… a to jsou věci, které vám většinou nikdo neřekne, ačkoliv je to klíčové pro udržení zdravého ekosystému a plného počtu rybiček. Často se lidé zaměřují na to, jaké má dovednosti, jestli má dobře odřízený time management, ale už se nedívají na člověka jako takového. Jestli rybička žije v dobrém ekosystému, má kvalitní vodu a podmínky pro to, aby mohla růst a spokojeně plavat.

A to neplatí jen o lidech na spodní úrovni, platí to i pro TOP management, na který se často zapomíná. I tam je potřeba, aby měli dostatek energie a mohli ji tak předávat dál a motivovat lidi pod sebou

Přestaňte vyhrožovat zákazníkům, stejně to k ničemu nevede

Někdy zákazníci nevidí prioritu ve vašem produktu, a tak dostanete odpověď: „Ozvěte se za půl roku, za rok.“ 

Jsou většinou dva způsoby reakce:

  • Dobře, dávám si to do kalendáře, za rok se ozvu
  • Ti, co začnou vyhrožovat, pro teď. Například za 14 už to bude dražší, kupte to teď nebo v tu dobu už produkt nebudeme mít, víte, jak to je teď s dodávkou materiálů nebo to už na vás nebudeme mít kapacitu.

Ať už je to způsob jedna nebo dva, tak to většinou zákazníka nenadchne. Ta první možnost možná jo, protože se vás jednoduše „zbavil“ a může se věnovat svým věcem, kde tu prioritu vidí. 

Co opravdu funguje a jak nad tím uvažovat, aby to chtěl zákazník řešit teď?

Jen připomínáme, jedná se o další krok, kdy máte zjištěné potřeby a pro zákazníka to je opravdu řešení, které má pro něj nebo byznys užitek

Postavte to na reálném a představitelném dopadu pro něj jako osobu nebo pro firmu. Například:

  • můžete tím řešením ušetřit na mzdových nákladech, díky tomu můžete oslovit nový segment a být zajímavější pro cílovku
  • ušetříte díky tomu operativní čas vašich zaměstnanců a získaný čas vynaložíte na získání nového klienta
  • to, že budou zákazníci spokojení, není dostatečně představitelný dopad. Ale naopak když řeknete, že budete tak moci získávat reference od spokojených zákazníků, které vám mohou přilákat další zákazníky
  • díky ušetřeným financím, budete moci investovat a zhodnotit je 8 %
  • kolik tím řešením ušetříte, že nebudete muset řešit nábor, protože vám lidé nebudou odcházet? Nebudou vám odcházet lidi během adaptace, která něco stojí.

Tolik k tématům z poslední doby. Další otázky můžete pokládat ve skupině na Facebooku a LinkedInu, kde je přes 400 obchodníků a podnikatelů, se kterými si vzájemně předáváme zkušenosti a radíme si. 

Rozhovor, který musíte slyšet

Rozhovor s Martinem Solničkou, spolumajitelem firmy Samurai Shot je jedním z nejlepších a neměli byste si ho nechat ujít. Tolik skvělých myšlenek a konkrétních tipů pro budování a rozvoj byznysu uvítá nejeden majitel nebo obchodník. 

Jaké otázky zazněly?

Jak jste přišli na energy shoty z čajového extraktu a kdy se to překlopilo do byznysového plánu

Jaké distribuční cesty jste zkoušeli, které byly úspěšné a které ne, a jaké překážky vám stály v cestě?

Jaké byly začátky prodeje?

TIP od Martina: Jak prodat nový produkt na trhu?

  • Mít akční plán a reagovat na trh
  • Profesionalita – dělat něco, čemu rozumím
  • Poslouchat lidi

Měl by umět prodat majitel nebo má mít na to obchodníka?

Jaké fuckupy mají za sebou a jak k nim přistupují?

Jak se dostat do větší firmy nebo korporátu a co tam nejvíce funguje?

Jak získali Jiřího Procházku, UFC šampiona, jako ambasadora a co jim spolupráce přinesla?

Jak z jedné ochutnávky udělat pravidelného zákazníka?

Kam se chystají expandovat?

Opravdu hodnotný rozhovor, který doporučujeme každému, kdo je ve styku se zákazníky, přemýšlí o startupu, má e-shop, nebo chce expandovat do zahraničí.

Využijte slevový kód a dopřejte si dávku přírodní energie:

kazdyprodava15

Sledujte Samurai shot 

https://www.samuraishot.cz/

https://www.facebook.com/shotsamurai

https://www.instagram.com/samuraishot/ 

Další díl na téma HR nás čeká už 24.8., tak napište na info@prospirio.cz a dorazte!

Host Energeťáku

Sdílejte článek s přáteli

Autor článku

Specialista na strategické řízení firem, obchodní strategie a zvyšování prodejů (founder Channel Partners holding)

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.