fbpx

Konec roku je tu a s ním i plánování následujícího roku. Management čekají porady, kde si budou představovat nové plány. Jak je správně nastavit, aby nebyly podhodnocené nebo naopak přehodnocené?

Zvýšení výkonnosti obchodu  a správné nastavení KPI pro obchodníky. Toto téma často otevíráme na konzultacích a v rámci dlouhodobých spoluprací s majiteli a obchodními řediteli. Řešíte to také a chcete vědět, jak na to?

Rád se řídím „Keep it smart and simple“.

Doporučuji nastavit si ambiciózní, ale reálný nárůst obratu a zisku na nový rok. Například zvyšme obrat o 20-30 % a zisk zdvojnásobme. Abychom těchto cílů opravdu dosáhli, vytvořte si 3 strategické karty.

První strategická karta se zabývá stávajícími zákazníky, které bychom měli vytěžit minimálně o 50 %. K tomu je dobré nastavit pravidlo pro obchodní tým, a to procházet databázi s klíčovými zákazníky a díky intenzivní komunikaci s nimi rozvíjet spolupráci.

V rámci druhé strategické karty se zaměřujeme na akvizici nových zákazníků. Tady určitě nezapomenout na stanovení konkrétního čísla a definování cílové skupiny. Například každý obchodník skrze akvizice získá o 20-30 % ročně více nových zákazníků.

Ve třetí kartě je uvedení nového produktu na trh. Toto téma určitě prokomunikovat se stávajícími zákazníky a u nových to zařadit jako klíčový bod v jednáních.

Cíle rozdělte do svého obchodního týmu a nechte na něm, ať si zvolí postup, jak jich dosáhne. Jakmile vytvoří plán postupu, ať vám to předloží a pak už jim jen dejte maximální podporu. Produktové školení, spolujízdu, školení v obchodních dovednostech, férovou odměnu a případné další motivační prvky.

Ať se vám daří a jste spokojení

Libor

Školení top managementu, ředitelů a majitelů firem

“Pomáhám majitelům nastavit úspěšnou strategii firmy a obchodu, lépe řídit své podřízené, nastavit efektivní procesy, zvládnout situace, kde firma je ve stagnaci nebo ji potkaly turbulentní časy.”

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Další články

Zadejte svůj e-mail a získejte e-book

Vaše osobní údaje (jméno a e-mailová adresa) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka dáváte souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání e-booku a dalších e-mailů od Školícího centra Jana Laibla, které se budou týkat obchodních tipů a osobního rozvoje. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu.