...
⏰ Poslední šance

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–19.00
Co si o nás myslí ostatní?

Co si o nás myslí ostatní?

Mám za sebou jeden experiment, který bych doporučoval každému. Výsledky vás určitě překvapí stejně jako mě. Za jeho tip děkuji Filipovi Dřímalkovi a pánům ze spol. Grow Job. Inspirovali mě v následující „šílenosti“.
Mám za sebou jeden experiment, který bych doporučoval každému. Výsledky vás určitě překvapí stejně jako mě. Za jeho tip děkuji Filipovi Dřímalkovi a pánům ze spol. Grow Job. Inspirovali mě v následující „šílenosti“.

Získat sílu k tomu, abychom realizovali svoje nápady, cíle, sny nebo jen vyjádřili svůj názor, není jednoduché. Jedna z největších překážek je naše okolí. Tedy „co si o mně kdo pomyslí“, pokud udělám nebo jen vyjádřím to, co chci já. Tento strach bývá tak silný, že se raději pasujeme na konformní ovečky a lidově řečeno „jdeme s davem“. 

Jen si představme, jak by bylo jednoduché zkusit se naučit na housle nebo vyjádřit svou představu ideálního života, pokud by kolem nás nebyli žádní lidé. A pokud to uděláme, tak se většinou dočkáme následujících komentářů: „To už nemá cenu, měl si začít jako dítě…“, „Haha ty blázne, to není možné…“, „Drž se na zemi, ať nespadneš…“. A pak nás svazuje pocit, že pokud to opravdu nezvládneme, dočkáme se krásného „já ti to říkal!“.

Paráda co? Jen málokdo vás podpoří „držím ti palce“ nebo „máš na to“. Někteří se vás budou chtít ochránit a někteří neradi vidí, že skáčete výše než oni. Znamená to snad, že pokud máte nápad vykrást banku, máte to udělat? Naše osobní hodnoty, hodnoty našich rodin, pracovní hodnoty a hodnoty společenské, to je to, co nám pomáhá se rozhodnout. Jen ať se nepodvedeme, že strach z toho co si o nás kdo pomyslí, je jen naše hodnota, kterou uplatňujeme. To by bylo smutné.

Jen obchodní profese je plná překonávání těchto obav, kdy je nutné oslovit zákazníka nebo zavolat na „studený“ kontakt. Také začít podnikat znamená nepočítat s podporou okolí, spíše naopak „nech se zaměstnat jako normální lidé“.

Díky zmiňované inspiraci jsem se rozhodl jeden den strávit s nápisem na čele. Doporučená byla jen tečka, ale nápis mi přišel ještě lepší. Touto metodou lze tedy „trénovat“ své já. Moje předpoklady byly daleko horší než realita.

Abych se lépe pasoval do role „mám nápis na čele a je mi jedno, co si o tom myslíte“ začal jsem studenou sprchou. Nevím, zda to někdo z Vás zkoušel, ale opravdu studená sprcha Vám pomůže vystoupit z komfortní zóny velice jednoduše. Nápis jsem příznačně zvolil „Proč?“, tedy černým fixem na čelo, velký nápis.

Inu vyrazil jsem na parkoviště pro auto. Pár kolemjdoucích si mě ani nevšimlo, všichni někam pořád spěcháme. Mým prvním karambolem bylo uklouznutí na ledové ploše před parkovištěm, tedy zírající kolemjdoucí na potlučeného človíčka s nápisem na čele. 

Abych to shrnul, tak nejhorší reakce byly od úzkého okolí. Jedna část doporučovala jiné metody a ta druhá komentovala: „To je k ničemu.“ Nutno poznamenat, že nikdo z nich neměl nápis na čele nebo něco podobného. Jeden kolega si dokonce myslel, že o nápisu vůbec nevím, že je to následek nějaké večerní párty.

Dokonce jsem během dne na nápis několikrát úplně zapomněl a rozmazal ho. Čekaly mě také formální schůzky. Na jedné mě majitel společnosti pochválil, že si to dokáže představit na seznamování se slečnami. V autě na červenou řidič zastavil a na zelenou se nerozjel. Vše tedy proběhlo hladce a jen 4 lidé za tento den se zeptali, co je to za nápis.

Věřte tedy, že realita je vždy lepší než naše představa a realizujme to, co opravdu realizovat chceme. Přeji Vám odvahu a držím palce, protože pokud opravdu chcete „Máte na to“. 

Honza Laibl

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na strategické vedení, obchodní strategie a zvyšování prodejů v týmu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Motivace zaměstnanců a obchodních týmů by neměla být jen o penězích. Jsou 3 motivy, které jsou více motivační než peníze. O jaké motivy jde?
Pojďme si nalít čistého vína. Slovo motivace dokáže samo o sobě vzbudit mnoho emocí. Pro jedny má pozitivní význam, který ...
Konec roku se blíží a s ním i čas na zhodnocení plnění plánů. Když se nedaří, pro některé firmy je ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Ještě než odejdete...

Připojte se k dalším 5958 majitelům firem, manažerům a obchodníkům, kteří odebírají naše novinky a tipy pro obchod a podnikání a posouvají je na novou úroveň.