...
⏰ Blíží se

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–19.00
Co bych měl jako majitel ještě letos stihnout?

Co bych měl jako majitel ještě letos stihnout?

Co by měl majitel nebo top management udělat do konce roku, aby dosáhl maximálního výsledku? Sice to bude mít každý majitel tak trochu jinak podle toho, na čem pracuje a v jaké situaci se firma nachází. Ale pár priorit se z praxe hodně opakuje.
Co by měl majitel nebo top management udělat do konce roku, aby dosáhl maximálního výsledku? Sice to bude mít každý majitel tak trochu jinak podle toho, na čem pracuje a v jaké situaci se firma nachází. Ale pár priorit se z praxe hodně opakuje.

Hodně rozjetých projektů. To souvisí třeba s uváděním nových produktů na trh například nový software na správu dokumentů nebo automatizace oběhu dokumentů ve firmě. Často jim chybí lidské kapacity, aby tyto projekty dotáhly do go-to-market. Nejde o to stihnout všechno, ale stihnout to důležité. Vyhodnoťte si rozpracované projekty podle největšího přínosu z pohledu nárůstu obratu a zisku, nebo stabilizace firmy. Ať to nerozhodují emoce ale ideálně měřitelná kritéria. Soustřeďte pozornost na nejziskovější projekt a ten etablujte na trh do konce roku.

Máme našlápnuto, byznys se rozrůstá, nabíráme nové obchodníky a lidi do back office, ale co začíná haprovat, je řízení těchto lidí. Proto je důležité věnovat pozornost optimalizaci procesů, najít opakující se aktivity a automatizovat je. Předtím je nutné mít jasně popsanou náplň práce u jednotlivých rolí včetně toho, o čem mohou či nemohou rozhodovat. Nastavte a vyjasněte si pravidla vzájemné spolupráce. Co má obchodník získat za informace od zákazníka pro back office, aby zakázky byly efektivnější a rychlejší?

Zásadní aktivity před koncem roku: 

1. nastavení konkrétních cílů na rok 2022

2. vytvoření strategických karet

3. sestavení finančního plánu na příští rok

Co se týče konkrétních cílů nejde jen o to, jaký plánujeme obrat nebo zisk na příští rok, ale jaké nové produkty budeme uvádět na trh, jak budeme modernizovat naši firmu, jak budeme automatizovat procesy, kolik nových zákazníků získáme, jaká bude naše cenová politika, jak snížíme náklady, jak zvýšíme náš tržní podíl, jaká bude naše mzdová politika apod.

Abychom mohli naše naplánované cíle naplnit, je třeba vytvořit strategické karty (strategie, jak naplníme naše cíle). Například jedním z našich cílů může být rychlejší odbavení zakázky o 30 %. Provedeme analýzu stávajících procesů s ohledem na snížení pracnosti. Pak stanovíme způsob, jak snížíme pracnost jednotlivých operací, které činnosti se dají zautomatizovat, které změnit, které vypustit, jak získat lepší informace od zákazníka apod.

V neposlední řadě je zásadní řídit finance. Stanovíme rozpočet na každé oddělení na každého zaměstnance, a tím dostaneme náklady pod kontrolu. Pracujte podle pravidla nemohu-li zvýšit obrat, snižuji náklady. Pokud roste obrat, tak náklady musí růst o 50 % pomaleji. „Co neměříme neřídíme.“ Když jen doufáme, tak to často dopadne jinak, než očekáváme.

Do konce roku si tedy připravte jasné zaměření na příští rok. Probudit se v lednu a položit si otázku: „Co budeme tento rok dělat?“ je pozdě! Plánováním a přemýšlením ztratíte první kvartál, který následně již nedoženete a zbytečně se hned od začátku roku dostanete pod tlak. Pokud byste své plány rádi s někým probrali, nastavili si správné cíle a dosáhli jich, můžete využít konzultace nebo dlouhodobé spolupráce

Pokud si pohlídáte tyto aktivity, budete řídit firmu s mnohem větším klidem. 

Přeji vám, ať se vám závěr roku vydaří a naplníte své letošní cíle a nový rok je pro vás vyzvou a zvládnete ji s lehkostí.

Libor Zinkaizl

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na strategické řízení, rozvoj leadershipu a time management

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Co dělat, když se firma ocitne v nesnázích? Jak být připravený na nejrůznější krizové situace a jak to komunikovat dál ...
Má vaše firma “expirační dobu”? Jak dlouho se vám bude takhle dařit a máte plán B, když se dařit přestane? ...
V novém díle #janicnechci se dozvíte odpovědi na dvě otázky.  Jak na chaos v e-mailech?  Bez čeho si nedokážu představit ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Zúčastněte se 4.4. webináře ZDARMA

Odnesete si konkrétní nápady na efektivní využití AI pro generování kvalitních leadů, nastavení obchodního procesu pro uzavření více obchodů a získání doživotních zákazníků.