fbpx

Nedaří se nám zvednout obraty nebo stagnujeme již 3 roky. Toto jsou velmi aktuální témata, se kterými za mnou přicházejí majitelé firem nebo management. Co změnit, aby nám opět rostl obrat a zvyšoval se zisk, nebo rostl náš tržní podíl? Na to není jednoduchá odpověď. Velmi se mi a firmám, se kterými pracujeme na zvyšování jejich obratu a zisku, osvědčily 3 strategie.

První z nich je akcelerace obchodní činnosti. Toho docílíte zvýšením aktivity obchodníků pro nové akvizice a zkontaktováním stávajících zákazníků, kteří od vás odebírají, s doplněním portfolia vašich produktů a služeb. Sedněte si na kávu (ať už online nebo offline) s partnerskými firmami a pobavte se o konkrétní pomoci a vzájemném předání doporučení na nové klienty. 

Aby to fungovalo, musíte se inspirovat v nových obchodních přístupech a pravidelně je trénovat. Obchod není náhoda nebo štěstí. Proto se musí jednat o  promyšlenou a opakovanou činnost. Doporučuji udělat si akční plán na každý stav obchodního trychtýře. Například co budete řešit s klienty, kteří se rozmýšlejí a co s těmi, se kterými jsme se ještě neviděli. 

Druhou strategií pro zvýšení obratu je řízení nákladů a jejich pravidelné snižování. Vytvořte si rozpočet s rozpadem na každé oddělení a každého zaměstnance (nezapomínejte ani na sebe jako na majitele) a dejte všem za jeho dodržování odpovědnost. Každý rok můžete snižovat náklady o 10 – 15 %. Náklady jsou jako nehty. Je potřeba je neustále zkracovat. Například přestaňte tisknout a přejděte na bezpapírovou kancelář, automatizujte některé aktivity nebo je outsourcujte, kde to dává časově i finančně smysl. U velkých výdajů jako je nákup nových služebních vozidel nebo remodeling prodejny se snažte plánovat na rok dopředu a tvořte si na to rezervu. 

Poslední osvědčenou strategii je neustálé zvyšování kvality svých produktů a služeb. Myslete na to, že neprodáváte produkt nebo službu, ale řešení. Pravidelně se ptejte a zjišťujte od svých zákazníků, co by jim pomohlo zjednodušit jejich práci tak, aby mohli zůstat zaměření na to, co opravdu firmě přináší zisk a zvyšuje obrat. Snažte se upravit ovládání vašeho produktu, aby bylo co nejjednodušší a nenuťte zákazníka přemýšlet. Má svých starostí dost. Stále se snažte objevovat nové trendy a možná v nich naleznete novou příležitost. 

Pokud se zaměříte na akceleraci obchodu, budete efektivněji řídit své náklady, zvýšíte kvalitu a přínos svých produktů, tak se to projeví i na výši vašeho obratu. 

Ať se vám daří nastartovat růst vaší firmy

Libor

Školení top managementu, ředitelů a majitelů firem

“Pomáhám majitelům nastavit úspěšnou strategii firmy a obchodu, lépe řídit své podřízené, nastavit efektivní procesy, zvládnout situace, kde firma je ve stagnaci nebo ji potkaly turbulentní časy.”

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Další články

Zadejte svůj e-mail a získejte e-book

Vaše osobní údaje (jméno a e-mailová adresa) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka dáváte souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání e-booku a dalších e-mailů od Školícího centra Jana Laibla, které se budou týkat obchodních tipů a osobního rozvoje. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu.