fbpx

V obchodní profesi se budeme stále potkávat s námitkami. Občas někdo přijde a řekne "To je moc drahý", "To si musím rozmyslet", "Musím to ještě s někým probrat"...

A protože se to stává často, musím na to být připravený. Nemělo by se jednat o improvizaci, ale dát tomu jasný systém. To nám pomůže k vypořádání se s tou námitkou co nejlépe. Já sám používám 3 principy. Dnes vám představím první z nich. 

Jedná se o postoj k námitce, která úzce souvisí se sebevědomím. 

Pokud věřím řešení, které nabízím, a vím, že je pro zákazníka opravdu tím správným řešením, půjdudo toho s větší energií a chutí. Pustím se do překonávání překážek. V případě, že bych se ocitl na místě zákazníka a šel bych do toho? Pokud ano, tak v tu chvíli udělám mnohem více pro to, abych mu byl schopen vysvětlit a ukázat, jak mu to řešení sedí na jeho potřeby. 

Někdy nastane situace, kdy slyšíte asi po tisící jednu a tu samou námitku, ať už to je na schůzce, po telefonu nebo videohovoru… Vy se v tu chvíli zhluboka nadechnete a přesně víte, co byste měli říct, přesně víte, jak zareagovat… Pak vydechnete a řeknete “V pohodě, pošlu vám to do mailu”. A rezignujete. Je vám to povědomé? 

V tu chvíli to není o tom, že by člověk nevěděl, co říct a nebo by nevěděl, jak s tou námitkou naložit. Tady vám spíš chybí přesvědčení, energie a chuť. Proto hraje velkou roli sebevědomí a chuť námitky vůbec řešit! 

Toto musím mít neustále na stole. Neustále musím mít a hlídat svoji energii, svoje baterky, jinak mi ani žádná metoda nepomůže. Pokud nebudu přesvědčený o tom, co prodávám, tak jdu raději prodávat něco jiného. Nikdy nebudete mít dlouhodobé výsledky a nikdy se nebudete cítit dobře, pokud prodáváte něco, čemu nevěříte. 

Námitka je kámoš, ne problém. Námitka je další krok k tomu, abych uzavřel spolupráci, pokud vím, jak ji řešit. V případě, že se bojím toho, že mi zákazník řekne nějakou námitku, tak je to přesně to, co bych měl řešit. Právě to bych se měl naučit, natrénovat a mít jasné řešení, jak se situací naložím. Protože potom už pro mě námitka nebude problém, ale bude to další krok k tomu, abych si společně se zákazníkem vyjasnil, jestli spolupráce dává smysl nebo nedává!



Přejeme hodně úspěšných obchodů a rádi se s vámi potkáme i osobně na nějaké naší akci. 

Ahoj 

Petr a Honza

PS: Chcete vědět dalších akcích a tipech? Přihlašte se k odběru novinek na blogu nebo si nás přidejte na facebookulinkedInuinstagramu nebo youtube.

Petr Bernadič

Zakladatel a mentor prodeje

Petr je spolumajitelem školícího centra a má na starosti obchod v marketingové agentuře. Jeho denní aktivitou je pomáhat firmám hledat nové cesty, jak prodávat produkty, služby a spolupráce. Koníčkem se mu pak stalo vzdělávání obchodníků a vedoucích i v jiných společnostech, na které si vyhradil pár dní v měsíci.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Další články

Zákaznická (ne)podpora

Customer service specialist, Referent/ka zákaznického servisu, Pracovník klientského centra, jednoduše někdo, kdo se věnuje telefonátům a e-mailům od zákazníků. Obvykle člověk, na kterého v menších

Přečíst si článek

Získejte obchodnické tipy

Tipy jak v sobě objevit úspěšného obchodníka nebo jak si vybudovat kvalitní a dlouhodobý vztah se zákazníkem přímo na váš email

Školící centrum jsme založili s vizí předávat letité zkušenosti dalším obchodníkům, protože sami víme, jak bývá naše profese často obtížná a plná zádrhelů. Zakládáme si vždy na férovém přístupu a učíme ho všechny stejně naladěné lidi. Při našich školeních vycházíme nejenom z reálné praxe, ale i z psychologie prodeje, kterou využíváme každý den u našich zákazníků.

Školící centrum Jana Laibla

Každý Prodává, s.r.o.
Chudenická 1059/30, Hostivař, 102 00 Praha 10

IČ: 28129156
Spisová značka:
C 184321 vedená u Městského soudu v Praze

©2019 - Všechna práva vyhrazena | Školící centrum Jana Laibla