...
⏰ Blíží se

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–19.00
Aby námitky v obchodě nebyly problém

Aby námitky v obchodě nebyly problém

Jako obchodník denně narážíte na námitky. Často: „To je moc drahý“, „To si musím rozmyslet“, „Musím to ještě s někým probrat.“ Jak se s nimi vypořádat?
Jako obchodník denně narážíte na námitky. Často: „To je moc drahý“, „To si musím rozmyslet“, „Musím to ještě s někým probrat.“ Jak se s nimi vypořádat?

V obchodní profesi se budeme stále potkávat s námitkami. Občas někdo přijde a řekne „To je moc drahý“, „To si musím rozmyslet“, „Musím to ještě s někým probrat“…

A protože se to stává často, musím na to být připravený. Nemělo by se jednat o improvizaci, ale dát tomu jasný systém. To nám pomůže k vypořádání se s námitkou co nejlépe. Já sám používám 3 principy. Dnes vám představím první z nich. 

Jedná se o postoj k námitce, která úzce souvisí se sebevědomím

Pokud věřím řešení, které nabízím, a vím, že je pro zákazníka opravdu tím správným řešením, půjdu do toho s větší energií a chutí. Pustím se do překonávání překážek. V případě, že bych se ocitl na místě zákazníka a šel bych do toho? Pokud ano, tak v tu chvíli udělám mnohem více pro to, abych mu byl schopen vysvětlit a ukázat, jak mu to řešení sedí na jeho potřeby

Někdy nastane situace, kdy slyšíte asi po tisící jednu a tu samou námitku, ať už to je na schůzce, po telefonu nebo videohovoru… Vy se v tu chvíli zhluboka nadechnete a přesně víte, co byste měli říct, přesně víte, jak zareagovat… Pak vydechnete a řeknete „V pohodě, pošlu vám to do mailu“. A rezignujete. Je vám to povědomé? 

V tu chvíli to není o tom, že by člověk nevěděl, co říct a nebo by nevěděl, jak s tou námitkou naložit. Tady vám spíš chybí přesvědčení, energie a chuť. Proto hraje velkou roli sebevědomí a chuť námitky vůbec řešit! 

Toto musím mít neustále na stole. Neustále musím mít a hlídat svoji energii, svoje baterky, jinak mi ani žádná metoda nepomůže. Pokud nebudu přesvědčený o tom, co prodávám, tak jdu raději prodávat něco jiného. Nikdy nebudete mít dlouhodobé výsledky a nikdy se nebudete cítit dobře, pokud prodáváte něco, čemu nevěříte. 

Námitka je kámoš, ne problém. Námitka je další krok k tomu, abych uzavřel spolupráci, pokud vím, jak ji řešit. V případě, že se bojím toho, že mi zákazník řekne nějakou námitku, tak je to přesně to, co bych měl řešit. Právě to bych se měl naučit, natrénovat a mít jasné řešení, jak se situací naložím. Protože potom už pro mě námitka nebude problém, ale bude to další krok k tomu, abych si společně se zákazníkem vyjasnil, jestli spolupráce dává smysl nebo nedává!

Přeji úspěšné obchody

Petr Bernadič

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na obchod, vedení týmů a zvyšování jejich výsledků

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

Taky věříte tomu, že se online nedá prodávat a na osobní schůzku nic nemá? Osobní setkání má svoje místo. Ale ...
Je vám okolo dvaceti a reakce rodičů jsou jistě: „Konečněééé. Už jsme mysleli, že se nedočkáme. Jsme na tebe tak ...
Víte, že léto nemusí být nejslabším obchodním obdobím v roce? Víte, jak se argumentačně připravit na to, proč by měl ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.

Zúčastněte se 4.4. webináře ZDARMA

Odnesete si konkrétní nápady na efektivní využití AI pro generování kvalitních leadů, nastavení obchodního procesu pro uzavření více obchodů a získání doživotních zákazníků.