...
Poslední místa:

Máte dotaz? Chcete poradit?

Jsme online

Po–Pá: 8.00–19.00
Aby majitel nebrzdil firmu

Aby majitel nebrzdil firmu

4 fáze řízení firmy. V poslední fázi začnete firmu řídit strategicky a stanete se vizionářem, tak se nebojte předat kompetence.
4 fáze řízení firmy. V poslední fázi začnete firmu řídit strategicky a stanete se vizionářem, tak se nebojte předat kompetence.

Jako podnikatelé, majitelé či ředitelé si nejspíš často kladete otázku „Jak dále rozvíjet svoji firmu? Jak zvýšit její výkon?“ Já jako podnikatel jsem si tuto otázku pokládal opakovaně. Musel jsem si přiznat jednu zásadní věc. Největší překážkou v rozvoji firmy jsem byl já jako majitel a můj způsob řízení firmy.

Firma se nějakým způsobem vyvíjela a jak se vyvíjela firma, tak i já a můj způsob řízení. Prošel jsem si 4 fázemi. První z nich byla role kontrolora. Nedával jsem svým zaměstnancům moc prostoru a neustále jsem kontroloval dodržování pravidel a naplňování úkolů. Z této fáze jsem se přehoupl do fáze koordinátora. Zde už byl nastavený nějaký cíl a dodržování dílčích cílů, obratu a zisku. 

Z koordinátora jsem se dostal do role motivátora. Už jsem více spolupracoval s týmem a pracovali jsme spolu na naplňování společné vize. Poslední fází, do které by se měl dostat každý majitel, je delegování. Zde už jsme předal klíčové kompetence na své hlavní lidi a zabýval jsem se jejich osobním rozvojem. Tak aby byli schopni co nejlépe své role zvládnout. 

V jaké fázi se nacházíte vy? Jaký způsob řízení používáte? 

Pokud se nenacházíte na samém konci vývoje, zaměřte se na to, jak se můžete přehoupnout do další fáze. Je to jednoduché. 

V první fázi, fázi kontrolora, je důležité si vyjasnit vzájemné očekávání a formu spolupráce s lidmi. V následující fázi koordinátora se snažte dát do souladu firemní a osobní cíle a mít jasný obchodní plán. Ve fázi motivátora je důležité mít jasně stanovenou vizi rozvoje firmy a umět ji předat do týmu. Tým nechat, ať ho naplňuje svojí cestou. V poslední fázi je rozhodující mít definované role a jejich kompetence. Předat je na klíčové lidi a zabývat se rozvojem jednotlivých nositelů, tak aby je zvládli co nejlépe.

Díky těmto krokům si uvolníte ruce a skutečně se stanete stratégem a vizionářem vlastní firmy. To zní dobře, nemyslíte? S přerodem do další vývojové fáze vám mohu pomoci. Domluvme si konzultaci a nasměruji vás, nebo se přihlašte na následující termín workshopu Každá firma má prostor k růstu, kde se těmito a dalšími otázkami zabýváme.

Ať se vám daří

Libor Zinkaizl

Sdílejte článek s přáteli

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Autor článku

Specialista na strategické řízení, rozvoj leadershipu a time management

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.

Články, které by vás mohly zajímat

​​Pamatujete si na ty situace, kdy jsme jako děti chtěli jedině ty “značkové” boty? Marně jsme rodičům vysvětlovali, že jsou ...
Založil jsem podnikatelský inkubátor, ve kterém jsem pomáhal nadšencům nejrůznějších byznys nápadů s jejich realizací a správným nasměrováním, aby byl ...
Další díl #janicnechci se zaměřil na hledání potřeb a naslouchání požadavků jak z pohledu obchodníků u zákazníků, tak z pohledu ...

Každý může růst a s ním i jeho výsledky. Vyberte si, jak toho dosáhnete

Funkční tipy a návody od specialistů z oboru napasované přímo na váš konkrétní byznys. Proto je můžete aplikovat okamžitě.

Společně si definujeme cíle a strategii, která nám ukáže směr. Pomocí dílčích kroků je budeme plnit a v průběhu času vyhodnocovat.

Řešíme vaše konkrétní téma, na kterém se předem domluvíme a maximálně se na něj připravíme.

Online akce, které řeší aktuální témata se zajímavými hosty. Podívejte se i na předešlé.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Know how, které můžete čerpat postupně a kdykoliv se k němu vracet.

Tipy a návody pro obchod, vedení lidí a byznys.

Přihlaste se k odběru novinek a získejte navíc ZDARMA e-book na často kladenou otázku "Jak prodat i s vyšší cenou"

Každý týden se můžete těšit na rady a tipy ze světa obchodu a podnikání, které vás budou posouvat k lepším výsledkům. E-book je skvělým začátkem pro tvorbu prodejní strategie, ve které se zákazník nerozhoduje podle nejnižší ceny, ale na základě hodnoty, kterou on sám v produktu vidí.

Odeslaním formuláře se souhlasíte se zásadami zpracování osobních údajů.