fbpx

Bavil jsem se s obchodníky z jedné firmy o tom, jak je možné, že tři lidi se stejným sales scriptem, se stejnou službou, se stejným řešením… můžou mít v tuhle dobu tak zásadní rozdíly ve výsledcích. Z toho nám vyšly tři body, které hrají obrovskou roli. Pak se může stát to, co se stalo. Jeden ze tří obchodníků měl několikanásobně lepší výsledky než zbylí obchodní zástupci.

Jedním z bodů je přesvědčení. Moje přesvědčení v to, co prodávám. Přesvědčení v to, že to řešení opravdu klientovi pomůže i v této nelehké době. Pokud vám v hlavě skáčou pochybnosti „Vážně potřebují ten web? Opravdu je důležité teď kupovat nové nástroje? Opravdu je dobře teď řešit marketing? Neměli by dělat něco jiného? Neměli by dávat peníze někam jinam?“, tak tomu nedáte prioritu vy, natož ten zákazník. 

Toto berte jako první věc, kterou je potřeba si vyjasnit. Vymyslet důvod, proč řešení zákazníkovi teď pomůže. 

Druhým bodem je forma. Pokud nemáte vyjasněný důvod a máte v sobě pochybnosti, tak nebudete schopní s naléhavostí, formou a důrazem ukázat řešení. Spíše to bude taková monotónní pohádka o tom, že by bylo možná fajn… v tu chvíli tomu zákazník prioritu nedá. 

Kolikrát není až tak důležitý obsah, ale forma, kterou to zákazníkovi prezentuju. 

Posledním bodem je konkrétnost. Být, co nejvíce konkrétní během prezentace řešení. Vyhněte se „Teď je možná důležité řešit… Teď by bylo možná fajn koupit…“ Ukažte to na konkrétních bodech, v čem se to odrazí. „Kde jinde by se měla řešit konverze, kde jinde dobře vysvětlíte vaše řešení a získáte nového zákazníka než na webu.“ nebo „Kdy jindy je důležitější nabízet kvalitnější výrobky, být zajímavější oproti konkurenci, nabízet lepší vlastnosti… Abyste získali pozitivnější reference, abyste se odlišili.“

Dnes lidé přemýšlí o to víc, do čeho peníze vloží se stávající situací. Vy musíte být řešení, které je nejlepší na trhu. Pokud se vám stává, že zákazníci odsouvají vaše řešení „Teď ne, až po nějaké situaci, zavolejte mi za půl roku…“, tak se zkuste zaměřit na tyto tři body. 

Nejen, že budete mít větší efektivitu na schůzce, ale budete i vy sami více přesvědčeni o tom, že děláte pro zákazníka dobrou věc. 

Držím palce u dalších obchodů

Petr

Školení obchodníků, account managerů, obchodních týmů a vedoucích

“Každý den pomáhám obchodníkům i firmám hledat nové cesty, jak prodávat produkty, služby a spolupráce, a jak vést a motivovat tým k výsledkům. Baví mě sledovat, jak se i úspěšný obchodník dokáže pozastavit a zdokonalit své dovednosti.”

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Další články

Získejte e-book Jak prodat i s vyšší cenou

Pokud nenabízíte ten nejlevnější produkt na trhu, tak právě pro Vás je připravený e-book, kde se dozvíte, jak si nastavit svou prodejní strategii.

Školící centrum jsme založili s vizí předávat letité zkušenosti dalším obchodníkům, protože sami víme, jak bývá naše profese často obtížná a plná zádrhelů. Zakládáme si vždy na férovém přístupu a učíme ho všechny stejně naladěné lidi. Při našich školeních vycházíme nejenom z reálné praxe, ale i z psychologie prodeje, kterou využíváme každý den u našich zákazníků.

Školící centrum Jana Laibla

Každý Prodává, s.r.o.
Chudenická 1059/30, Hostivař, 102 00 Praha 10

IČ: 28129156
Spisová značka:
C 184321 vedená u Městského soudu v Praze

©2021 - Všechna práva vyhrazena | Školící centrum Jana Laibla

Zadejte svůj e-mail a získejte e-book

Vaše osobní údaje (jméno a e-mailová adresa) jsou v bezpečí. Budou zpracovány podle zásad ochrany osobních údajů, které vycházejí z české a evropské legislativy. Stisknutím tlačítka dáváte souhlas s tímto zpracováním potřebným pro zaslání e-booku a dalších e-mailů od Školícího centra Jana Laibla, které se budou týkat obchodních tipů a osobního rozvoje. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat kliknutím na tlačítko ODHLÁSIT v každém zaslaném e-mailu.