...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
4 prospěšné návyky sebeřízení

4 prospěšné návyky sebeřízení

4 návyky efektivních lidí, které najdete u úspěšných leaderů. Díky sebeřízení a určení priorit budete plní energie a udržíte si nadhled v byznysu.
4 návyky efektivních lidí, které najdete u úspěšných leaderů. Díky sebeřízení a určení priorit budete plní energie a udržíte si nadhled v byznysu.

Při setkání s majiteli a manažery často slyším, že jsou zavaleni e-maily, hoří jim termíny, nestíhají a jsou unavení. To známe asi všichni, kdo podnikáme nebo řídíme tým lidí. Jak to změnit, abychom měli opět plno energie, zůstali jsme v nadhledu a bez problému zvládali nápor úkolů?

Úspěšní leadeři mají nastavené 4 prospěšné návyky sebeřízení. O které jde? 

Každý den si vytvoří hodinový časový blok na vyřízení prioritních e-mailů. Takové, které přinášejí nové zákazníky do firmy. 

Dalším důležitým krokem je vypnutí notifikací. O sociálních sítích se asi nemusím zmiňovat, ale to samé udělejte i u e-mailů. Ty důležité jste vyřídili ve vyhrazeném hodinovém bloku. 

Na každý den mějte jasně stanovené 3 priority, na kterých budete v ten den pracovat a dokončíte je. Žádné odsouvání, pokud se samozřejmě nevyskytne nečekaná událost. 

Nezapomeňte ani na přestávky. Mezi činnostmi je potřeba se protáhnout a dostatečně pít. Skočte si na záchod, udělejte si kávu nebo čaj, nadýchejte se čerstvého vzduchu a uvidíte, že se vám bude v práci pokračovat mnohem lépe. 

Pokud tápete, co je a co není prioritou, tak se stačí řídit jednoduchým principem. Proveďte vše, co tvoří hodnotu pro zákazníka a pro firmu. Přesně v tomto pořadí. 

Prioritou je například získání nových zakázek nebo zákazníků, vývoj nového produktu nebo služby, optimalizace procesů ve firmě s cílem snížení nákladů. 

Naopak. Prioritou není detailní kontrola podřízených, účast na všech poradách a vědět o každém detailu firmy. 

Tip na závěr – Pravidelně odpočívejte a prožívejte každý den drobné radosti. Pro určení priorit a cílů můžete využít náš materiál zdarma Čas versus priority nebo se potkejme na konzultaci.

Ať se vám daří být v klidu 

Libor Zinkaizl

Autor článku

Specialista na strategické řízení (founder Česká Podnikatelská Aliance & ex-founder IMCO)

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.