...

Máte dotaz? Chcete poradit?

Po–Pá: 8.00–18.00
3 otázky ohledně prodeje po telefonu

3 otázky ohledně prodeje po telefonu

3 nejčastější dotazy na telefonování: „Není čas už poslat volání do kytek a nechat všechno na onlinu?“ “Nemám rád šmejdy na telefonu.” „Kde vzít kontakty?“
3 nejčastější dotazy na telefonování: „Není čas už poslat volání do kytek a nechat všechno na onlinu?“ “Nemám rád šmejdy na telefonu.” „Kde vzít kontakty?“

3 nejčastější dotazy na telefonování. Není čas už poslat volání do kytek a nechat všechno na onlinu? “Nemám rád šmejdy na telefonu”. Kde vzít kontakty?

Není čas už poslat volání do kytek a nechat všechno na onlinu? 

Přijde mi to jako krásná představa. Založím si business třeba kosmetický salon nebo výrobní podnik, nastavím si pár kampaní a všechen můj odbyt zajistí Facebook. 

Podle mě ještě není čas poslat volání do kytek. Naopak si myslím, že je čas na něj přitlačit. Umět oslovit zákazníky, kteří v onlinu nenakoupí. A tady právě využít offline volání. 

Přijde mi fajn nastavit konverze tak, že pokud jsme zákazníka v onlinu nepřesvědčili, nic si u nás nekoupil, tak by nám měl dát šanci se představit. Ať nám dá zákazník na sebe kontakt a můžeme se pobavit o tom osobně nebo po telefonu. 

Je dobré mít nastavené kampaně tak, aby i když zákazník nenakoupí, tak abych měl druhou šanci na něj zacílit. Vzal si od něj kontaktní údaje a mohl ho oslovit jiným způsobem, jinou formou, kde bude hrát roli lidský faktor

“Šmejdi” do obchodu nepatří.

„Všechny tyhle šmejdy, kteří prodávají po telefonu, bych zahrnul do příkopu.“ To se objevilo pod jedním příspěvkem. Ten má na to svůj názor. 

Já bych určitě nebyl tak militantní. Nikoho bych nezahrnoval do příkopu. Ale určitě souhlasím s názorem, že šmejdi a nekalé obchodní praktiky na trh vůbec nepatří

Důležité je definovat, kdo jsou šmejdi. Každý si pod tím představí někoho jiného. 

Když se s někým bavím o prodeji po telefonu, tak si každý představí ty narvané call centra, kde se prodávají rákosové ponožky nebo nevýhodné balíčky pro seniory. Myslím, že v České republice máme takových call center hodně málo. Neznám nikoho, kdo by si kupoval rákosové ponožky po telefonu. Trh se hodně zkultivoval.

Abych uvedl na pravou míru, jak to je s prodejem, o kterém se bavíme. Jedná se o prodej pro drobné živnostníky, pro obchodní zástupce výrobních firem nebo třeba designových společností. 

Souhlasím tedy s tím, že šmejdy a nekalé praktiky bych z trhu eliminoval a myslím si, že existuje i neviditelná ruka trhu v podobě nabídky a poptávky

Kde vzít kontakty?

Po workshopu za mnou chodí hodně lidí a říkají „Hele to je super, teď už umím volat, ale kde já vezmu ty kontakty?“

Není snazší odpověď než, ať se dívají kolem sebe. Je důležité podívat se na lidi, kteří přímo oslovují tu mojí firmu. Ať už se jedná o lidi, kteří volají kvůli nějaké informaci, jestli mám zákaznickou linku, jestli mám i jiný kontakt, než je třeba web, e-mail a telefon. Na těchto lidech bych to primárně postavil. 

Pokud tedy nemám databázi a nemám možnost si ji vybudovat, tak bych zacílil prodejní hovory na lidi, kteří volají mně. Na ty, kteří po mně něco chtějí. 

Pro ty, kteří se mě přijdou na něco zeptat, bych měl mít připravený scénář na to, že je chci proměnit v platící zákazníky.

Přeji vám úspěšné obchody

Autor článku

Specialista na zákaznickou péči a prodej po telefonu

Máte dotaz? Chcete s něčím poradit?

Jsme tu pro vás. Můžete nám zavolat nebo napsat e-mail a určitě to společně vyřešíme.